Reklama nebo bulvarizace medií |
-
Cituji ze sociální sítě G+ (neuvedu autora a sdílím):
"Proč se pořád někdo diví, že smrt českých hokejistů byla probíraná mnohem víc, než smrt českého vojáka? Proč se pořád někdo diví, že smrt Steva Jobse vyvolala mnohem větší ohlasy, než smrt Dennise Ritchieho?
U smrti je totiž celkem jedno, kdo měl jaký přínos pro cokoliv. Probírání smrti (takový mediální kar) je v podstatě pro čtenáře jen a pouze emoční záležitost (stejně jako onen kar). Jeho velikost tedy záleží na tom, v kolika lidech ti mrtví nějaké emoce vyvolávali za svého života, kolik lidí si myslelo, že "je zná" - a s kolika emocemi je tedy nutné vypořádat se po jejich smrti. Emoce jsou tím, co přitahuje, ne informace. "
Komentář:
Vzorek populace a devastace výchovy i kultury ukazuje, že lidem v Česku chybí modly. A tak se modlí k tomu, kdo je manipuluje. To je bulvár a hry. Podvědomě hledají vzory. Nějaké ty emoce v populaci zbyly (kromě vepřové, piva, fotbalu a seriálů v televizi). Vzory osobností jak by měly být už nejsou. Byli zabiti, likvidováni..protože moudrých (úmyslně to použiji) vzdělaných intelektuálů s vlastním rozumem se deprivanti bojí...bylo by to co jsem tu napsal jen kecání do větru, protože tomu běžný lid nerozumí....tak mám na rozklad problému hodně prostoru. Kde?
Snaživý si to najde.
Dobře je situace vidět na Fejsu!! Nazval bych to úkorné sebeukájení do nihil prostoru. Naříkání, stěžování a nadávání na všechny a na všechny a všemi směry. Všem chybí peníze.
Nespokojenost a frustrace vede masy k bulváru. Ten je nakrmí...
A co na to Karel Hvížďala?
-
Bulvární médium je označení masového sdělovacího prostředku, v němž hrají klíčovou roli emoce (krev, sex) a aktualita, jejíž význam postupem času klesá. Vyznačují se pětkrát až desetkrát vyšším nákladem než seriózní média. Dále je jejich obsah charakterizován, mimo jiné, provinčností, navozováním paniky, skandalizací, personalizací, populismem, povrchností, negativismem, jednoduchostí, jasností, vytvářením celebrit a prací s nimi, předstírání autoritativnosti a blízkosti konzumentovi. Provádí interpretaci jevů na základě zákulisních informací a drbů.
Proces nazývaný bulvarizace je přijímaním pravidel bulváru zavedenými běžnými médii. Příčinou tohoto procesu u nás je malý trh a tlak majitelů na tvorbu zisku.
Jednu z kategorií bulvárních médií tvoří bulvární tisk. Jedná se o označení používané v Evropě, jehož americkými ekvivalenty jsou pennypress nebo yellowpress. Jedná se o první masové médium vůbec.
-
Bulvární noviny obsahují velké titulky a obrázky, zkrácené články, jazyk může být vulgární, výrazně pracuje s emotivními slabikami a výkřiky, jednoduchou větnou skladbou, omezeným slovníkem. Finančně žije z inzerce velkých řetězců a statisícových nákladů.
Bulvár pracuje ve zpravodajství s aktualitou, jejíž význam postupem času klesá. Zprostředkovává pudové emoce (sex, násilí), namísto informací. Pohybuje se na hranici nebo za hranicí etických pravidel. Zaměstnává fotografy paparazzi.
Pro nákladnost modelu "paparazzi" český bulvár zprávy raději falšuje, finguje nebo konstruuje společně s jejich celebritami. Zjevně také existuje napojení a křížová propagace mezi masovými televizemi a bulvárem v oblasti televizních soutěží, seriálů.
-
Gamifikace je princip začleňování herního principu jako je interaktivní obsah, soutěže a odměny do vzdělávání a dalších kulturních odvětví.
Možná je to určitá pozitivní manipulace.