I politici pijí pivo... |
1. Nezodpovědná konzumace piva
Reklama nebude představovat nebo propagovat nezodpovědnou konzumaci, např. množstvím nápoje konzumovaného nebo vyobrazeného v reklamě nebo následky jeho nadměrného užití. Reklama nebude podporovat nadměrné zvýšení konzumace piva jednotlivými spotřebiteli. Reklama nesmí záporně či ironicky hodnotit abstinenci nebo zdrženlivost.
Reklama nebude založena na zobrazení agresivního nebo protisociálního chování.
Reklama by neměla ukazovat osoby, které se jeví jako opilé nebo vyvolávat jakýmkoliv způsobem dojem, že intoxikace je přijatelná.
Propagační akce na vysokých školách a univerzitách budou připraveny způsobem, který schválí univerzitní orgány, a je nutné zajistit, aby nebyl podáván alkohol osobám mladším 18 let.
2. Mladiství
Reklama na pivo nesmí být zaměřena na osoby mladší 18 let. Žádná osoba vystupující v reklamě jako konzument piva nesmí jako osoba mladší 18 let ani vypadat a fakticky musí být starší 25 let. Osoby mladší 18 let nebudou v reklamách zobrazíovány, kromě situaci, kde je jejich přítomnost přirozená, například v rodinných scénách nebo v davu v pozadí. Tyto osoby nebudou nikdy zobrazovány, jak pijí alkoholické nápoje, ani to nebude žádným způsobem naznačováno.
Reklama na pivo nesmí být vysílána v komerčních přestávkách před, během nebo hned po dětských televizních nebo rozhlasových programech.
Reklama nebude propagovat pivo v mediích, programech nebo během událostí, u nichž je známo, že většinu cílové skupiny tvoří nezletilí. Akce nebo aktivity, které jsou součástí kroků v rámci programu sociální odpovědnosti firmy, jsou přijatelné. Reklama nebude rovněž umístěna na velkoplošných plakátech ve vzdálenosti menší než 300 metrů od základních a středních škol, dětských hřišť a podobných zařízení, která jsou určena především nezletilým. Velkoplošnými plakáty se rozumějí plakáty, jejichž plocha je větší než 12 m2. Z tohoto pravidla jsou vyjmuty případné reklamy umístěné na provozních budovách pivovarů.
Komerční komunikace nebude využívat symbolů nebo obrázků, které primárně vyvolávají zájem dětí.
------
Tak to je část kodexu, ale my víme, jak to ve skutečnosti je. Ano, je to v rodině, tam kodex otec při návratu z hospody nevyužívá, neví co to je.
Rodina deprivanta je oříšek docela tvrdý pro sociální společnost.
V mediích a to současných vyjádřeních i politiků je o kvalitním pivě zmínka pravidelně. Součást popularity politika mezi masou spotřebních uživatelů pro radostný život lehce propíjený i více i nad míru pro dočasné řešení starostí.
Cituji:
Řídit automobil po dvou tuplácích piva není nic strašného, myslí si bavorský premiér a předseda Křesťansko-sociální unie (CSU) Günther Beckstein.
Důležitá je podle něj doba, během níž člověk množství alkoholu vypije. Becksteinova slova na téma "alkohol za volantem" jsou pravděpodobně jedním z náznaků kvapem se blížících voleb do zemského sněmu. Oktoberfest je mnichovský pivní festival. Trvá 16 dní a končí vždy v první říjnovou neděli.
Čtěte více - celý kodex je zde...
Zdroj: iniciativapivovaru.cz
aktualne.centrum.cz